++ tQ 4 being my f0ll0wers ++

Saturday, September 3, 2011

Doa Untuk Kekasih~~~

Hurrmmm...saat ni, hati ku mer0nta2 sgt.....arrrrgggghhhhhh.........xtau nk cerita kat sapa, s0, aku menulis jela kat sini...ni semua salah aku.....sape suruh aku membukakan hatiku...skang dh terseksa.....sungguh tidak ku sangka, perbualan yang cuma memakan masa 5jam b0leh membuatkan hati aku yg keras ni menjadi gundah gulana!! adakah ini yang dinamakan cinta???0H TIDAAAAKKKKK!!!.....n0 way!! aku tidak akan sesekali memurahkan harga cinta aku!!! 


Wahai hati....bersabarlah.....jangan terlalu g0p0h....jangan mudah percaya dengan kata2 manis yang dil0ntarkan.....kau perlu membuat pilihan dengan tepat....jangan mudah untuk mencintai sese0rang kerana cinta manusia tidak akan kekal selama-lamanya melainkan cinta akan Allah......apa2 pun, diri ini sedia untuk mencintai se0rang lelaki yang benar2 melabuhkan cintanya kepada Allah......kepada yang berkenaan, berikan aku sedikit ruang untuk muhasabah diri yang terlalu kerdil dan serba kekurangan ini dan berikan aku peluang untuk melakukan istiharah dahulu sblm membuat keputusan...sesungguhnya kebahagiaan anak2 Adam itu terletak pada s0lat istikharahnya......




Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia milikku tercipta buatku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan antara kami...
Agar kemesraan itu abadi...


Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani...
Seringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...


Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku...
Bawalah dia jauh daripada pandanganku...
Luputkanlah dia dari ingatanku...
Dan periharalah aku dari kekecewaan...


Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan...
Menolak bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja yang merah...
Agarku sentiasa tenang...
Walaupun tanpa bersama dengannya...


Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...


Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...


Ya Allah...
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan akhirat...
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini...
Jangan Engkau biarkan aku sendirian...
Di dunia ini mahupun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman...
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah...


Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...
Dan periharalah kami dari azab api Neraka...

Amin...amin...Ya rabbal 'aalamin.






0 comments:

Post a Comment

Untuk sebarang resp0n, sile nyatakan dibawah.....resp0n yg diberikan 0leh anda amatlah dihargai! tQ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...